Terms and conditions

Handelsbetingelser og abonnementsbetingelser

Produkter og tjenester udbydes af:

Mapia ApS
Mejlgade 95, 4.sal
8000 Århus C

Mapia ApS ejer hjemmesiderne demensliv.dk og demensuniverset.dk

Mapia ApS kan kontaktes på kontakt@mapia.dk eller kontakt@demensliv.dk.

HANDELSBETINGELSER HOS MAPIA ApS
Ved onlinehandel på Demensliv.dk og Demensuniverset.dk er det en betingelse, at du som bruger krydser af, at du accepterer vores handelsbetingelser.
Herefter er både Mapia ApS og du som kunde bundet af disse betingelser.

Betingelserne er i fuld overensstemmelse med dansk lovgivning for internethandel.

ODREBEKRÆFTELSE
Ordrer bekræftes automatisk pr. mail.
I nogle tilfælde bekræftes ordren først, når ordren er behandlet og sendt. Tjek altid at dine oplysninger er indtastet korrekt.
Skulle der være problemer med levering af dine varer (restordrer, udsolgte varer, forsinkelser) får du besked herom indenfor 24 timer efter din ordre er blevet lagt.
Hvis du ønsker at tilføje noget til din ordre, skal du lægge en ny ordre.

BETALING
Produkter kan købes med både VISA, Mastercard og Dankort.

Alle priser er i danske kroner inkl. moms.
Betalinger med betalingskort for ordrer lagt på Demensliv.dk og Demensuniverset.dk sker via en sikker forbindelse, der varetages af Simplero og Stripe. Betalinger med MobilePay eller bankoverførsel kan kun ske efter aftale.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.
Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ændring af betalingskort
Ønsker du at ændre det betalingskort abonnementet trækkes på, kan du ændre betalingskortet ved at klikke på det link, der står i hver faktura.


LEVERING
Online produkter
Online varer og billetter til arrangementer, fysiske eller online leveres på mail med det samme på mail.

Ved alle køb modtager du altid en kvittering på mail.

Fysiske produkter
Mapia ApS tilstræber at afsende bestilte fysiske varer i løbet af højst 14 dage fra bestillingsdatoen.

Det indbetalte beløb for varen vil blive trukket i forbindelse med afsendelse af den fysiske vare.
Såfremt du din vare bestilles i weekenden eller i forbindelse med ferie/fridage, vil din ordre blive behandlet hurtigst muligt efter weekenden eller efter ferie/fridage. Fysiske varer vil blive leveret på den leveringsadresse, der angives ved bestillingen.
Fysiske varer sendes med Post Nord eller tilvarende.
Levering til udlandet eller til Færøerne og Grønland - KUN EFTER AFTALE.

FORNYELSE AF ABONNEMENT
For abonnementer gælder det, at abonnementsprisen, som oplyst på produktsiden, automatisk bliver trukket for hver abonnementsperiode.

Kvittering for abonnementet fremsendes på mail hver gang abonnementet fornyes.
Du modtager en email med bekræftelse på dit medlemskabs tilmelding efter betaling af abonnementet.

OPSIGELSE AF ABONNEMENT
Du kan opsige dit abonnement ved at skrive til kontakt@demensliv.dk, kontakt@mapia.dk. 
Du kan også logge ind på din konto og selv stoppe dit abonnementet der.
Opsigelsen er øjeblikkelig, og efter opsigelsen vil der ikke blive faktureret eller trukket yderligere.

Allerede udsendte fakturaer skal dog stadig betales.

FORTRYDELSES- OG RETURRET
Levering sker som oftest i løbet af få minutter, men i helt særlige tilfælde kan der gå op til 5 hverdage.

Abonnement
Der er ingen returret på dit abonnement.

Abonnement udløber ved udgangen af betalingsperioden enten pga. manglende betaling eller opsigelse.

Fysiske produkter og billetter
Alle fysiske varer er omfattet af købelovens regler om fortrydelses- og returret på nettet.

Du har derfor 14 dages fuld fortrydelses- eller returret fra den dag du modtager din vare.
Din fysiske vare skal senest sendes retur den 14. dag indenfor din returret, ellers bliver den ikke godkendt.
Varen skal returneres i samme stand som modtaget, med alle prismærker intakt.
Der skal derudover vedlægges en kopi af fakturaen, samt en udfyldt returseddel som medfølger. Kunden betaler selv for fragtomkostningerne i forbindelse med returneringen. Pakken er kundens ansvar, indtil vi modtager den.
Så snart vi modtager din pakke, vil vi lave en tilbagebetaling til det kort, der blev brugt ved handlen.
Du får herefter en mail der bekræfter refunderingen.


REKLAMATION OG GARANTI
Mapia ApS yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato, på fabrikations- og materialefejl på fysiske produkter.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage opstået som følge af forkert behandling, vedligeholdelse eller uautoriserede reparationer. Fakturaen skal fremvises i forbindelse med anvendelse af reklamationen. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Ved returnering, reklamationer eller benyttelse af fortrydelsesretten sendes:
Mapia ApS - Mejlgade 95, 4 sal - 8000 Aarhus C
Vær opmærksom på at alle returvarer skal sendes direkte til vores adresse, og ikke en pakkeshop.

RETTIGHEDER
Alle rettigheder til tekster og billeder medlemmer har lagt ind på demensliv.dk eller demensuniverset.dk, egne kurser, workshops, events samt digitale produkter tilhører Mapia ApS og kan bruges uden yderligere tilladelse.
Ved køb opnås udelukkende licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt.

E-MARKEDFØRING
Der kan kun registreres en person pr. e-mail adresse.
Når du registrerer dig som kunde, SKAL du afgive følgende oplysninger om dig selv:

  • Fulde navn (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)
  • E-mail (bruges til at bekræfte ordren)
  • Adresse (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)
  • Postnr. & By (bruges for at sende varerne til det rigtige sted)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres kun hos os og vores shop udbyder i USA - Shopify - en anerkendt og seriøs udbyder med stor sikkerhed.

Når der indsamles personoplysninger sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysningerne videregives ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

FIRMA INFO
Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig som kunde og Mapia ApS.

Mapia ApS
Mejlgade 95, 4.sal, 8000 Aarhus C
+45 2252 3665 // Kontakt@mapia.dk
CVR nr. 3967141

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på kontakt@mapia.dk eller kontakt@demensliv.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, eller læs mere om dine klagemuligheder på: http://www.kfst.dk, eller på http://ec.europa.eu.